(بسم الله الرحمن الرحیم)

مقامات رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به توان سایبری ایران و موفقت‌های کشور در این زمینه اعلام کردند به دنبال یک مرکز ویژه سایبری برای مقابله هستند.


وبگاه خبری روزنامه «رأی الیوم» چاپ لندن در مقاله‌ای به قلم «زهیر اندرواس» اعلام کرد رژیم صهیونیستی به قدرت سایبری ایران پی برده و در تلاش است با برنامه‌های مختلف به آن مقابله کند.

بر اساس این گزارش، «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده یک «بخش مرکز سایبری» برای مقابله با تهدیدها به صورت  سازماندهی شده تشکیل خواهد داد مرکزی که شبیه به نیروهای هوایی و زمینی این رژیم است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشت: یکی از افسران ارشد ارتش فرماندهی این مرکز را که قرار است طی دو سال تشکیل شود بر عهده خواهد گرفت و مرکز مذکر بر تمام عملیات‌های فضای سایبری نظارت خواهد داشت.

این روزنامه درباره علت تشکیل این مرکز سایبری به نقل از یکی از افسران ارتش نوشت: ارتش دریافته که صحنه سایبر به یک درمان دارد اما هنوز مشخص نشده که این مرکز سایبری تحت نظارت اطلاعات یا ارتباطات خواهد بود. اما به نظر می‌رسد که یک تیم مشترک متشکل از «یائیر گولان» معاون ریاست ستاد مشترک ارتش و «نمرود شیفر» رئیس مرکز برنامه‌ریزی و دیگران این مسئولیت را بر عهده خواهند گرفت.

از سوی دیگر «الکس فیشمن» تحلیلگر روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این زمنیه اعلام کرد: تجربه ثابت کرده که  ایرانی‌ها قدرت انجام حملات الکترونیکی بسیار مهم را دارند؛ اگر ایران اخیرا توانسته کنترل مهم‌ترین و گران‌ترین پهپادهای آمریکایی از طریق سایبر و تکنولوژی جدید در اختیار بگیرد پس آیا اینکه بتواند به کارت‌های اعتباری دهها هزار اسرائیلی را نفوذ سایبری کند، غیرممکن است؟

وی افزود: ایرانی‌ها موفق شده‌اند پرونده‌ای پر از موفقیت در زمینه جنگ الکترونیک برای خود رقم بزنند و  در این زمینه دستاوردهای شگرفی داشته‌اند که نمونه آن همین در اختیار گرفتن کنترل پهپاد آمکریایی در عراق و هدایت آن است با علم به این که می‌دانستند مقر هدایت این پهپاد در یک پایگاه نظامی در آمریکاست.