ابراز نگرانی شدید سازمان پزشکان بدون مرز از بحران سوخت در سوریه shia muslim                  
 یک آژانس امدادرسانی پزشکی از اقدام تروریست‌های تکفیری داعش در ممنوعیت ورود سوخت به شمال سوریه به شدت ابراز نگرانی کرده است.

 

به گزارش مصاف، یک آژانس امدادرسانی پزشکی از اقدام تروریست‌های تکفیری داعش در ممنوعیت ورود سوخت به شمال سوریه به شدت ابراز نگرانی کرده است.

دونیا دخیلی، مدیر برنامه‌ی سازمان پزشکان بدون مرز در سوریه  گفت: «بسیاری از مراکز بهداشتی و سازمان‌های امدادرسانی به علت کمبود سوخت مورد نیاز برای فعالیت ژنراتورهای برق و همچنین حمل و نقل، فعالیت‌های خود را متوقف کرده یا به میزان چشمگیری کاهش داده‌اند.»

گفته می‌شود تروریست‌های داعش یک ایستگاه بازرسی تحت کنترل خود را در نزدیکی شهر حلب در شمال غرب سوریه به روی کامیون‌های حامل سوخت برای بخش‌های شمالی این کشور مسدود کرده‌اند.

دخیلی افزود بیمارستان‌ها در برخی از شهرهای سوریه از جمله حما، ادلب، حلب و لاذقیه به علت کمبود سوخت در معرض خطر تعطیلی قرار دارند و «حتی جان بسیاری از مردم سوریه با خطر بزرگ‌تری مواجه است.»

وی تاکید کرد: «برای فعالیت پمپ‌های تولید آب آشامیدنی، دستگاه‌های نگهداری نوزادان نارس و حرکت آمبولانس‌ها به سوخت نیاز داریم.»

دخیلی افزود این آژانس مقداری سوخت برای مراکز بهداشتی فراهم کرده است اما این مقدار سوخت «تاثیر کوتاه مدتی خواهد داشت.»

وی خاطرنشان کرد: «بنابراین ما از همه طرف‌های درگیر در سوریه می‌خواهیم اجازه دهند عرضه‌ی منظم سوخت در این کشور صورت بگیرد تا نیازهای گسترده و فوری جمعیت سوریه برآورده شود.»

براساس گزارش‌ها، داعش کنترل شماری از چاه‌های نفت و پالایشگاه‌های شرق سوریه و شمال عراق را در اختیار دارد. این گروه تروریستی به نفت به عنوان یکی از منابع درآمد خود می‌نگرد. قاچاق عتیقه‌های این دو کشور از دیگر منابع درآمد گروه تکفیری داعش است.


منبع: پرس تی وی