(بسم الله الرحمن الرحیم)

ارتش سوریه به منظور مبارزه با عناصر تکفیری داعش در «الحسکه»، «لشکر سپر جزیره» تشکیل داده است.


به نقل از روزنامه «الشرق الاوسط»، ارتش سوریه روز گذشته ضمن اعلام تاسیس «لشکر سپر جزیره» در الحسکه برای «دفاع از عزت ملی و شکست عناصر تروریستی» از شیوخ قبایل سوریه نیز دعوت کرد که عضو این لشکر شوند.

بر اساس این گزارش، تاسیس سپر جزیره پس از بازدید وائل الحلقی نخست وزیر سوریه و سرلشگر علی المملوک زئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور از منطقه القامشلی اعلام شده است.

در همین ارتباط، ناصر حاج منصور یک مسئول محلی کُرد به الشرق الاوسط گفته که رئیس اطلاعات سوریه ضمن دیدار با محمد منصوره استاندار الحسکه و تعدادی از شخصیت‌های محلی این استان از آنها خواست تا نیروهای مشترک برای مقابله با داعش تشکیل دهند.

یک منبع وابسته به دولت سوریه گفت: سپر جزیره از نیروهای عشایر عربی و مقاومت مردمی، دفاع ملی، گردان‌های الوفاء، نیروهای «سوتور» و «مغاویر» تشکیل می‌شود.

خاطر نشان می‌شود که استان الحسکه به «جزیره سوریه» هم معروف است و در شمال شرقی سوریه قرار دارد.

این منبع سوری گفت: جزیره سوریه جزء لاینفک سوریه است و به هیچ کش اجازه داده نمی‌شود که از شرایط استثنایی کشور از آن سوء استفاده شود.

در بیانیه تشکیل سپر جزیره تاکید شده است که با اقدامات نژادپرستانه و یا سیطره هر طیفی بر طیف دیگر با استفاده از سلاح به شدت مخالف می‌شود.

 در این بیانیه همچنین از شیوخ قبایل عربی در جزیره سوریه خواسته شده تا هر چه سریعتر طرح میدانی جامع با هماهنگی دمشق را برای جلوگیری از هرگونه تحولاتی که ممکن است به هویت عربی در سرزمین تاریخی آن آسیب وارد کند، آماده کنند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان صبح امروز اعلام کرد که عناصر تکفیری داعش چند محله شهر الحسکه واقع در شمال شرق سوریه را تحت اشغال خود درآوردند. ارتش سوریه نیز ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که نیروهای ارتش مانع حمله این عناصر تکفیری به الحسکه شدند.