(بسم الله الرحمن الرحیم)

یک پایگاه خبری عراقی از اعلام موجودیت جنبش «تمرد» در عربستان علیه آل سعود خبر داد و بیانیه این جنبش را بر روی خروجی خود قرار داد.


جنبشی تحت عنوان «جنبش تمرد» علیه آل سعود با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

نسخه‌ای از این بیانیه که به دست پایگاه خبری عراقی «المِسلّه» رسیده است، هدف اعلامی این جنبش آزادسازی تمام طوائف و قبائل در نجن و حجاز است.

در بیانیه مذکور آمده است: پس از درود خدا بر ملت آزاده حجاز و نجد، با آشکار شدن ابعاد جعلی بودن و فساد خاندان آل سعود، خاندان حاکم بر عربستان، باید موضع یکپارچه حجازی و نجدی که همه طوایف و قبایل در نجد و حجاز را شامل می‌شود، علیه این نظام اتخاذ شود.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: ما از آغاز یک جنبش حجازی و نجدی برای آزادسازی سرزمینمان از حاکمیت اولاد «عبدالعزیز بن سعود» و تفکر تندروی وهابیت خبر می‌دهیم. ما تمرد خود علیه این خاندان ظالم و فاسد را که با اموال مردم ما و روح سربازان ما بازی می‌کنند و تلاش دارند حاکمیت مستبد و وراثتی خود را اشاعه دهند،  اعلام می‌کنیم.

در ادامه بیانیه مذکور از سیاست‌های ریاض در منطقه برائت جسته شده و از ملت یمن و ملتهای سایر کشورهای عربی نظیر سوریه، بحرین و عراق که از سیاست آل سعود متضرر شده‌اند، عذرخواهی شد زیرا به مردم جهان ثابت شد که آل سعود و اموال آنها دلیل بحران‌های جاری در این کشورهاست. زیرا از طریق تطمیع گروه‌های فقیر در این کشورها، اهداف خود را پیش می‌برد.

این جنبش از تمام رسانه‌های دیداری و شنیداری عربی آزاد خواست تا در کنار مردم حجاز و نجد تا تحقق آزادی آنها و حقوق مشروعشان و از بین رفتن حاکمیت آل سعود، بایستند.

این خبر پس از حوادث و انفجارهای اخیر در شرق عربستان منتشر شد که در آن نزدیک به 30 نفر کشته و بیش از 100 نفر مجروح شده‌اند.