(بسم الله الرحمن الرحیم)

خبرنگار اردو زبان شبکه بی بی سی با انتشار پیامی که بصورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی بازتاب داشت از مرگ ملکه انگلیس خبر داد.

«احمن خواجه» Ahmen Khawaja خبرنگار بی بی سی، در حساب کاربری توئیتر، "خبری فوری" با عنوان "ملکه بریتانیا مرد" منتشر کرد.

وی در توئیت دوم خود نوشت که الیزابت دوم به بیمارستان ادوارد هفتم در لندن منتقل شده و بزودی خبر مرگ وی، از طریق رسانه‌ها و مقامات مسئول به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

اما خواجه پس از مدتی با انتشار خبر دیگری در توئیتر اعلام کرد که اخبار سابق وی در مورد مرگ ملکه نادرست است.

وی ضمن پاک کردن اخبار سابق نوشت: تلفنم را در منزل جای گذاشته بودم و در این مدت یکی اقدام به شوخی مزخرفی با من نموده است!

اما کار از کار گذشته بود و به دنبال خبرهای خاواجا، صفحات اجتماعی در مدت کوتاهی مملو از خبر مرگ ملکه شد و حتی برخی از رسانه‌های گروهی نیز اقدام به انتشار آن نمودند.

شبکه سی ان ان نیز بلافاصله مطالب یاد شده را با تصور به اینکه واقعی هستند؛ بازتاب داد.

این در حالی است که بعدا مشخص شد که خبرگزاری بی بی سی در حال تمرین انتشار خبر مرگ ملکه بوده و در این خصوص به اشتباه این اخبار به آدرس خواجه منتشر شده است.

شبکه بی بی سی به دنبال انتشار این پیام دروغ مجبور به عذرخواهی شد.

در این رابطه یک سخنگوی کاخ باکینگهام گفت: من تائید می‌کنم که ملکه الیزابت برای معاینه سالیانه‌اش به بیمارستان کینگ ادوارد هفتم رفته؛ این در جریان معاینات از پیش تعیین شده وی صورت گرفته و هم اکنون ملکه بیمارستان را ترک کرده است.

شبکه بی بی سی اعلام کرده که بصورت سالانه تمرینات محرمانه‌ای را به منظور آمادگی در ارتباط با فوت ناگهانی ملکه و یا دیگر شخصیت‌های ارشد خاندان سلطنتی انگلیس انجام می‌دهد.