طی آزمایشی موشک کلاس "قدر F " با برد بیش از 1900 کیلومتر از کویر "سمنان" به هدفی در دهانه اقیانوس "هند" برخورد کرد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا زبانزد مقامات و مسئولان کشورهای منطقه و جهان است.

یکی از توانایی‌های نیروهای مسلح ساخت موشک‌های سطح به سطح (Surface to Surface Missile) است که موشک کلاس "قدر" نیز از همین دسته‌اند که نشان دهنده توان نظامی کشورمان در برابر امپریالیسم بین‌الملل است.

*** سردار جزایری: قدرت نظامی ایران پتک سنگین نظام در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکاست

سردار سرتیپ "سیدمسعود جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح در این باره اظهار داشت: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران پتک سنگین نظام در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکاست.


موشک قدر F؛ از کویر


*** امیر موسوی: در برابر هر کدام از تجهیزات دشمن پاد آن را داریم

امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در پاسخ به سوال دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛   با اشاره به توان بازدارندگی نیروهای مسلح اظهار داشت: در مقابل هر کدام از تجهیزات دشمن پاد آن را داریم و می‌توانیم از مرزهای خود دفاع کنیم.


*** موشک قدر F

یکی از موشک‌های زمین به زمین ساخت ایران موشک‌های کلاس "قدر" است که با بردهای بیش از 1900 کیلومتر نقش‌آفرینی در دفاع از کشور و ملت ایران دارند.


موشک قدر F؛ از کویر


**از کویر سمنان تا دهانه اقیانوس هند با موشک قدر

این موشک با طول بین 15 تا 17 متر، برد 2 هزار کیلومتر و وزن 25 تن و سرجنگی قریب به 700 کیلوگرم یک موشک راهبردی به حساب می‌آید. موشک قدر F یکبار از کویر "سمنان" شلیک و در دهانه اقیانوس "هند" با دقت بسیار بالا به هدف برخورد کرد.

سایت B14643 درباره ویژگی‌های موشک‌های کلاس "قدر" از جمله F و H نوشت: این موشک با طول قریب به 17 متر، قطر 1.25 سانتی‌متر یک موشک میان برد از خانواده موشک‌های زمین به زمین است.

سایت About Iran Blog درباره موشک قدر F می‌نویسد: این موشک با برد قریب به 1950 کیلومتر، طول قریب به 16 متر، سوخت جامد، سامانه هدایت  "اینرسی" دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است.


موشک قدر F؛ از کویر


سایت Global Security درباره موشک‌های این خانواده عنوان داشت: موشک‌های خانواده "قدر" از نوع بالستیک بوده که بردی معادل 2 هزار تا 2 هزار و 500 کیلومتر داشته و وزنی قریب به 25 تن دارد که دارای سوخت جامد است.

موشک قدر F؛ از کویر


یکی از توانایی‌های منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران شلیک موشک‌های دوربرد به سمت دریاهای دور دست بوده که شلیک موشک قدر F نیز از این دسته است.


*** سردار حاجی‌زاده: دو شلیک موفق از کویر سمنان به دهانه اقیانوس هند داشتیم

سردار سرتیپ "امیرعلی حاجی‌زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان داشت: طی آزمایشی دو فروند موشک با برد 1900 کیلومتر از کویر "سمنان" به دهانه اقیانوس "هند" شلیک کردیم که جالب است که آمریکایی‌ها نیز آنجا حضور داشتند و ما اعلام کرده بودیم و منطقه را بسته بودیم و اصابت دریا به هدف  روی داد.


موشک قدر F؛ از کویر


وی ادامه داد: جالب است که آمریکایی‌ها پس از این دو شلیک هیچ عکس‌العملی نشان ندادند.



موشک های کلاس قدر نشان دهنده توان راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و دست دشمنان را در تهدید و تعرض کوتاه می‌کند. آمریکا با بلوف نظامی سعی در جلب توجه داخلی دارد؛ زیرا زمانی که در دوران "جورج بوش"  16 لشگر تازه نفس در منطقه حضور داشت، جرات حمله به ایران را پیدا نکرد و اکنون چگونه با قدرت دفاعی ایران می‌تواند مقابله کند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.